18 Mei 2010

SMK ST AUGUSTINE MENERIMA LAWATAN PENANDAARASAN PENGARAH BPSH, KPM

Bangunan SMK St Augustine Betong



Encik Paul menerangkan sesuatu kepada Dato' Zulkifly

Ybhg Dato' menandatangani buku pelawat


Betong,(30 April 2010) Pengarah Bahagian Pengurusan Sekolah Harian, Kementerian Pelajaran Malaysia Dato’ Haji Zulkifly bin Mohd Wazir beserta rombongan telah melawat Sekolah Menengah Kebangsaan St Augustine Betong. Lawatan berkenaan sempena penempatan Guru Sandaran Siswazah Terlatih (GSST) kali ke 2 dalam tahun 2010 ini.

Kedatangan rombongan seramai 6 orang yang terdiri daripada Yang Berbahagia Dato’ Haji Zulkifly, Encik Razali bin Haji Idris dan Encik Haris bin Yahya Pegawai di Kementerian Pelajaran Malaysia,  Encik Phang Chun Yow dan Cik Florina Abitt, Penolong Pengarah, Unit Menengah, Sektor Pengurusan Sekolah, Jabatan Pelajaran Negeri Sarawak dan Cik Hjh Aiwan @ Noraini bt Hj Alli, Ketua Unit, Unit Pengurusan Sekolah, Pejabat Pelajaran Daerah Betong telah disambut oleh Pengetua SMK St Augustine Betong, Encik Paul anak Langgang.


Rombongan berbincang sesuatu

Dalam lawatan berkenaan, rombongan berkesempatan melihat kawasan sekolah berkenaan dan memantau program orientasi Guru Sandaran Siswazah Terlatih (GSST) yang telah dihantar bertugas ke sekolah berkenaan bermula pada hari tersebut.


Encik Ismail Mohamad sempat berkongsi maklumat bersama pegawai KPM

Encik Ismail bin Mohamad, Penolong Kanan Hal Ehwal Murid SMK St Augustine Betong juga sempat berkongsi maklumat tentang masalah disiplin pelajar disekolah-sekolah dan konsep menangani masalah-masalah pelajar. Peluang yang datang tidak dipersia-siakan oleh beliau untuk bertanya dan mendapat panduan bagi menghadapi kerenah pelajar dimasa akan datang.

Perjumpaan dan penjelasan ringkas bersama pengarah BPSH KPM dan pegawai di kementerian Pelajaran  penuh bermakna bagi pihak pengurusan SMK St Augustine dan berharap pertemuan dan lawatan seumpana ini sentiasa wujud di masa-masa akan datang.

Sebelum rombongan beredar mereka turut disajikan dengan minum rehat oleh pihak sekolah.


1 ulasan:

  1. skola utk org2 bodoh ba ni kan?haha..knp bole wujud lagi a skola ini ni?

    BalasPadam