28 Mei 2010

SAMBUTAN PASCA GAWAI SK MUTON 2010



Peserta Ratu Kebaya

Debak, 28 Mei 2010. Tarikh 26 Mei 2010 telah dipilih bagi merayakan sambutan Pasca Gawai 2010 peringkat sekolah SK Muton Debak. Beberapa aktiviti telah dijalankan dalam pengisian acara sambutan tersebut.

Program bermula dengan Sukaneka untuk murid-murid sekolah berkenaan dan pada sebelah petangnya diteruskan dengan sukaneka untuk PIBG dimana ibubapa dan kakitangan sekolah terlibat dalam aktiviti berkenaan.

Sambutan dimeriahkan dengan majlis Makan Malam. Sebanyak 15 buah meja telah dihadkan untuk PIBG dan staf sekolah. Dalam majlis tersebut beberapa pengisian aktiviti telah dilangsungkan. Antaranya ialah Pertandingan Ratu kebaya dan Pertandingan Karaoke untuk PIBG.

Seramai 5 finalis Ratu Kebaya telah berebut dalam majlis berkenaan. Johan telah disandang oleh Puan Rendung ak Emparan, Naib Johan Puan Catherine Amoi anak Dawa dan ketiga Cik Selimah anak Meling.

Pertandingan Karaoke turut di sertai 5 orang finalis. Dimana pada sebelah siangnya saringan telah dilakukan bagi mencari finalis pada sebelah malamnya.

Johan untuk karaoke pada malam itu ialah Saudari Jenun, Naib Johan Saudara Chuat Siu dan ditempat ketiga Saudari Catherine Sangan.

Hadiah berbentuk hamper menjadi rebutan para peserta pada malam itu turut disampaikan oleh Guru Besar SK Muton Debak Encik Jamali bin Seman.

Terdahulu semasa ucapan perasmian majlis berkenaan, Jamali menyeru kepada para ibubapa yang hadir pada malam itu, agar sentiasa memberi kerjasama dan sokongan padu pada pihak sekolah dalam usaha membantu menaikkan imej dan prestasi sekolah.

“Kita perlu transformasi pemikiran kita untuk terus maju dan berusaha menaikkan prestasi sekolah serta menjaga imej agar ianya tidak terus dibelenggu dengan keputusan yang kurang memberangsangkan sebelum ini. Kita berharap pada tahun ini kita akan dapat memperolehi sesuatu yang dapat dibanggakan. Pihak sekolah telah berusaha bersungguh-sungguh untuk mempastikan pembelajaran anak-anak tuan puan bukan hanya untuk mengenal huruf tetapi keputusan yang terbaik dan dibanggakan oleh semua pihak”. Kata Jamali ketika merasmikan majlis makan malam tersebut.

“Saya mahu ibubapa mengambil berat tentang pembelajaran anak-anak tuan puan dan sentiasa mempastikan anak tuan puan mengikuti kelas pembelajaran formal dan kelas-kelas tambahan yang telah dirancang bagi kemajuan pembelajaran mereka”. Tambah beliau.

Sambutan Gawai berakhir dengan diserikan dengan pemberian hadiah kepada pemenang Teka Gula-gula dan debaran berakhir dengan hadiah hamper untuk
pemenang bertuah dalam Cabutan Tiket Bertuah.

Jamali membuat cabutan bertuah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan