13 Mei 2010

MALANG TIDAK BERBAU -KERETA KANCIL LANGGAR MOTOSIKAL

MALANG TAK BERBAU... Kereta kancil langgar motosikal


Betong 13 Mei 2010(Khamis). Sikap tidak berhati-hati dan leka semasa memandu boleh menyebabkan kemalangan, itulah yang berlaku kepada seorang wanita yang memandu sebuah kereta kancil dan telah melanggar sebuah motosikal.

Kira-kira jam 2.10 petang ketika dalam perjalanan untuk pergi ke pejabat, seorang lelaki telah mengalami kecederaan setelah motosikal yang ditunggangnya dilanggar oleh sebuah kereta kancil. Kejadian itu berlaku di kawasan persimpangan Jalan Rentap berdekatan Balai polis lama Betong.

Kereta Kancil tersebut yang dipandu oleh wanita itu dalam perjalanan untuk pergi ke pejabat Majlis Daerah Betong. Dalam keadaan teragak-agak dan kurang berhati-hati beliau telah keluar daripada simpang yang sepatutnya beliau berhenti dan memerhati dahulu sebelum meneruskan perjalanan. Namun tidak diduga sebuah motosikal yang ditunggang oleh lelaki berkenaan ingin membelok masuk ke simpang tersebut. Kenderaan tersebut telah bertembung dengan motosikal tersebut menyebabkan penunggang motosikal tersebut terjatuh dan kaki sebelah kanannya tercedera.


Anggota JPA turut membantu lelaki berkenaan..

 
Orang ramai yang kebetulan dalam perjalanan untuk pergi ke pejabat turut memberi pertolongan kepada lelaki berkenaan. Seorang pegawai polis yang kebetulan melalui jalan tersebut telah bertindak menghubungi balai polis untuk meminta bantuan.

Anggota Pertahanan Awam yang sentiasa memantau kawasan kebetulan melalui jalan tersebut juga telah bertindak segera memberi bantuan kepada lelaki berkenaan. Walaupun Cuma mengalami kecederaan ringan namun tindakan tangkas pihak yang memberi pertolongan dengan pantas telah membantu lelaki berkenaan haruslah dipuji.

Wanita berkenaan yang dalam keadaan serba salah itu juga turut keluar dari kenderaan beliau dan sama-sama membantu lelaki berkenaan.

Laluan menjadi sesak kerana jalan persimpangan itu adalah sebahagian jalan utama untuk orang ramai berulang alik untuk ke pejabat, menghantar anak-anak ke sekolah dan jalan menuju ke kampung.

Pihak polis yang segera sampai ke tempat kejadian telah menyelesaikan masalah yang timbul dengan pantas dan kenderaan tersebut telah dialihkan ke tepi jalan.

Difahamkan bahawa mereka telah berbincang bersama pegawai polis untuk menyelesaikan masalah berkenaan dengan aman. Lelaki tersebut telah dibawa kehospital bagi mendapat rawatan dan wanita berkenaan sanggup membayar ganti rugi diatas semua kerosakan dan kecederaan lelaki tersebut.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan