28 Mei 2010

PERTUBUHAN BUDDIST BETONG SUMBANG DERMA KEPADA PESAKIT



Encik Own Chin Quin menyampaikan hamper kepada pihak hospital sebagai penghargaan


Sumbangan kepada pesakit

Betong. 28 Mei 2010. Seramai 30 orang pesakit Hospital Betong merasa bertuah dimana, sempena Perayaan Hari Wesak Persatuan Buddiest Betong telah memberi sumbangan berbentuk hamper kepada semua pesakit di hospital berkenaan.

Seramai 50 orang ahli persatuan berkenaan yang diketuai oleh Encik Own Chin Quin turut serta dalam program berkenaan dimana mereka telah berkesempatan meluangkan masa menyertai program kemasyarakatan berkenaan.

Program yang telah dirancang oleh pihak Persatuan berkenaan, bukan sahaja untuk sambutan Hari Wesak tetapi juga bersempena perayaan Hari Gawai Dayak.

“Saya selaku pengerusi pertubuhan kami merasa bersyukur kerana pada hari ini pertubuhan kami telah merancang untuk memberi sumbangan berbentuk hamper kepada semua pesakit dihospital ini pada hari ini. Dengan sumbangan ini kami berharap pesakit tidak perlu pergi kepasar untuk mendapatkan atau membeli barang makanan. Sumbangan ini bukan sahaja sempena Hari Wesak tetapi ia juga sempena Perayaan Hari Gawai Dayak yang tidak lama lagi akan datang”. Ucap Own Chin Quin selaku pengerusi persatuan berkenaan.

“Kami akan memberi sumbangan ini kepada semua pesakit disini. Jika ada lagi pesakit yang datang pada hari ini kami akan memberi hamper kepada mereka. Kami juga akan memberi sumbangan ‘Ang Pow’ kepada bayi yang lahir pada hari ini sehingga tengah malam ini”.

“Sumbangan ini juga merupakan sebagai memperingati hari kelahiran buddist yang jatuhnya pada tarikh berkenaan”. Sambung beliau.

Persatuan Buddiest Betong merupakan pertubuhan yang bergiat aktif di Betong seringkali menjalankan aktiviti kemasyarakatan dan sentiasa berusaha untuk memberi sesuatu yang terbaik kepada masyarakat tempatan malahan seringkali memberi sumbangan kepada masyarakat luar.

Dua hari yang lepas mereka juga telah menjalankan aktiviti kemasyarakatan dimana mereka juga telah memberi sumbangan hamper kepada pelatih-pelatih di Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (rumah OKU). Mereka juga telah membersihkan kawasan dan mengecat Pusat Pemulihan berkenaan. Ini merupakan salah satu aktiviti dalam takwim persatuan ini yang telah dirancang sepanjang tahun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan