26 Mei 2010

PEJABAT PELAJARAN DAERAH BETONG ADAKAN MAJLIS 3 DALAM 1


SELAMAT HARI GURU...Encik Mahli mengetuai majlis memotong Kek Hari Guru.

Encik Mahli Ketika berucap dalam majlis berkenaan

Betong 26 Mei 2010. Pejabat Pelajaran Daerah Betong telah mengadakan majlis 3 dalam 1 iaitu Sambutan Hari guru, Majlis Hari Jadi dan Majlis Perpisahan/ Selamat datang. Bertempat di Dewan 5S, Pejabat Pelajaran Daerah Betong.

Sambutan yang ringkas tetapi penuh bermakna itu telah disambut dengan meriah oleh staf Pejabat Pelajaran Daerah Betong dengan beberapa pengisian aktiviti diselit dalam majlis berkenaan.

Dimulakan dengan bacaan ikrar Hari Guru yang diketuai oleh Pegawai Pelajaran Daerah Betong Encik Mahli bin Rosli disusuli dengan Koir Lagu Hari Guru oleh semua staf PPD Betong. 3 buah lagu telah dinyanyikan antaranya ialah Lagu Guru Malaysia, Pendidik Bumi kenyalang dan Guru Pembina Negara Bangsa.

Terdahulu dalam ucapan ringkasnya Encik Mahli, menggambarkan sambutan yang di adakan lebih besar daripada sambutan peringkat Bahagian pada tahun lepas. Ini menggambarkan kerjasama yang diberikan oleh semua staf dalam semua aktiviti yang dijalankan amat jitu.

“Sebagai seorang guru yang bertugas di pejabat tanggungjawab kita ialah untuk memastikan semua urusan yang berkaitan dapat dilaksanakan dengan sebaiknya”. Memetik ucapan Mahli dalam majlis tersebut.

“Saya mengharapkan apa yang diperolehi selama berlatih disini dapat dipraktikkan semasa menjalankan pembelajaran di sana dan dalam urusan seharian nanti. Jika ada rakan-rakan lain yang ingin menjalankan latihan industri disini kita mempelawa mereka datang”. Jelas Mahli.


Hjh Aiwan @ Noraini Bt Hj Alli...menyampaikan sajak bertajuk 'Pesan Guru'


Majlis diserikan lagi dengan bacaan sajak yang bertajuk Pesan Guru oleh Hjh Aiwan @ Noraini bt Hj Alli. Pengisian yang penuh bermakna dalam sambutan tersebut dan bertepatan dengan tema”Guru Pembina Negara Bangsa”.

Acara memotong kek Hari Guru lebih memberi pengertian majlis tersebut bila semua guru berkumpul dan melaungkan ungkapan “Selamat Hari Guru” dan sama-sama memotong kek meraikan majlis berkenaan.


SELAMAT HARI JADI...

Majlis diteruskan dengan sambutan Hari Jadi dua orang staf Pejabat Pelajaran Daerah Betong. Sambutan Hari Jadi merupakan salah satu majlis yang diadakan setiap bulan oleh staf PPD Betong dimana sesiapa diantara staf yang tarikh lahirnya jatuh dalam bulan tersebut maka mereka akan diraikan dalam majlis tersebut. Serentak dengan itu acara memotong kek hari Jadi turut diadakan.

Seterusnya majlis perpisahan untuk seorang staf yang berpindah tempat bertugas iaitu Encik Victor Grope yang akan berpindah ke Ibu Pejabat JPJ Kuching. Beliau merupakan seorang Pembantu Akauntan di Unit Penilaian dan Peperiksaan Pejabat pelajaran Daerah Betong telah bertugas selama 4 tahun di PPD Betong. Tempat beliau akan di ganti oleh Siti Aminah Samsuddin yang berpindah dari Jabatan Akauntan Negara Kuching.


 
TERIMA KASIH...

Sambutan yang sama untuk dua orang pelajar Politeknik Kuching yang akan menamatkan latihan industri selama enam bulan di PPD Betong. Mereka ialah Nurul Jannah Bt Suffian dan Sh Fazidatul Husna bt Wan Zainal Abidin. Tempoh mereka bermula pada 11 Januari hingga 11 Jun 2010.

 
Encik Mahli menyampaikan cenderahati kepada Victor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan