23 Mei 2010

PRODUK “TUPPERWARE BRANDS” JELAJAH BETONG

MDM ANNIE CHONG SEDANG MEMBERI CERAMAH KEPADA PESERTA


SEBAHAGIAN PESERTA YANG HADIR


Betong, 23 mei 2010. Seramai 90 orang ahli Tupperware telah menghadiri Program Demonstrasi Produk Tupperware untuk semua ahli di Daerah Betong bertempat di Dewan Jubli, Tapah Inn, Betong.

Program khas daripada New Chara Enterprise Kuching yang dikendalikan oleh Madam Annie Chong, selaku Senior Executive Director, Tupperware Sarawak bertujuan untuk memperkenalkan cara memasak secara sihat.

“Sejak 64 tahun yang lalu Tupperware telah wujud di dunia. Mereka telah memperkenalkan melebihi 200 jenis produk. Di Malaysia, Tupperware telah bertapak selama 45 tahun dan dalam dunia yang semakin maju Tupperware memperagakan produk mereka demi kesihatan yang berpanjangan”. Menurut Annie.

“ Kami akan memperkenalkan produk kami kepada media massa bermula awal Jun 2010 ini dan kami sekarang dalam rangka menjelajah Sarawak bagi memperkenalkan produk kami”.

“Kami juga memperkenalkan berbagai produk baru dan antara yang kami perkenalkan pada hari ini ialah peralatan ‘Steam It’ iaitu bekas untuk memasak secara mengukus dan ‘Eco Bottle’ bekas menyimpan air yang diluluskan untuk menyimpan air dalam peti ais”. Tambah beliau

Antara pengisian aktiviti program tersebut ialah memperkenalkan cara memasak menggunakan peralatan Tupperware dengan cara yang mudah dan ringkas.

Produk yang pelbagai diperkenalkan oleh syarikat tersebut telah memberi minat kepada Madam Helena Tiong, seorang guru di SMK Datuk Patinggi Kedit Betong menjadi salah seorang agen produk berkenaan di kawasan Betong. Beliau telah mempunyai ramai ahli dibawah beliau.

Disebabkan minat itulah beliau telah bersetuju untuk membawa pegawai kanan Tupperware Sarawak untuk memperkenalkan lebih jelas dan meluas produk berkenaan di Betong ini kepada semua ahli mereka.

“Kita telah berusaha menjemputkan seramai 100 orang ahli untuk sama-sama hadir dalam majlis ini. Hanya 90 orang yang dapat hadir pada hari ini. Disebabkan komitmen, mereka tidak dapat hadir sama hari ini”. Kata Helena semasa ditemubual.

“Semua ahli telah diminta membayar sebanyak RM10.00 seorang bagi pendaftaran masuk untuk program hari ini”. Tambah Helena.

Sessi berakhir dengan semua ahli telah diberi cenderamata sebagai kenangan kerana telah menghadiri program tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan