19 September 2010

JABU MENGADAKAN KUNJUNGAN MESRA RAYA SATU MALAYSIA KE KAMPUNG MELAYU BETONG

BETONG.(13 September 2010).  Yang Berhormat Datuk Patinggi Tan Sri Dr Alfred Jabu anak Numpang Timbalan Ketua Menteri Sarawak bersama rombongan telah mengadakan kunjungan hari raya ke kampung Melayu Betong. Kunjungan tersebut merupakan sesi lawatan rasmi beliau semasa Hari Raya pada tahun ini untuk masyarakat di Betong.

Kunjungan tahun ini Jabu dan rombongan berkesempatan berkunjung ke 7 lokasi di kampung Melayu Betong antaranya ialah Surau Damai Kampung Hilir Betong, Surau Dakwah Kampung Tengah Betong, Gelanggang permainan Ranting PBB Kampung Hilir Betong, Gelanggang permainan JKKK Kampung Masjid Betong, Surau Kampung Melayu Passa Betong, Surau Setia Kampung Baru Hilir Betong dan Surau Darul Taqwa Kampung Baru Hulu Betong.

Pada majlis berkenaan juga beliau telah menyampaikan cek bernilai keseluruhan RM 101,100.00 untuk 337 buah rumah penduduk kampung Melayu Betong yang melibatkan sumbangan RM 300.00 sebuah rumah menerusi 6 orang Ketua Kampung yang masing-masing melibatkan 66 buah untuk kampung Hilir, 69 buah Kampung Tengah, 63 buah Kampung Masjid, 16 buah Kampung Melayu Passa, 51 buah Kampung Baru Hilir dan 72 buah Kampung Baru Hulu Betong.

Jabu menerusi majlis berkenaan juga mengumumkan Projek Kecil Luar Bandar (MRP) masing-masing berjumlah RM 5,000.00 kepada JKKK Kampung Hilir , JKKK Kampung Tengah, JKKK Kampung Masjid, JKKK Kampung Melayu Passa, JKKK Kampung Baru Hilir dan JKKK Kampung Baru Hulu Betong. Pengurusan Masjid Jamek Betong juga diberi RM 10,000.00 bagi tujuan yang sama. Ahli Parlimen Betong menerusi wakilnya juga mengumumkan peruntukan bernilai masing-masing RM 5,000.00 kepada JKKK berkenaan.

Selain itu, Jabu juga mengumumkan peruntukan masing-masing RM 15,000.00 untuk menaiktaraf dan membangunkan gelanggang permainan di Kampung Tengah, Kampung Masjid, Kampung Baru Hilir dan Kampung Baru Hulu Betong.

Turut meraikan kunjungan pada lawatan kali ini ialah YB Dato Sri Douglas Uggah Embas, Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Malaysia merangkap Ahli Parlimen Betong, YB Tuan Robert Lawson Chuat anak Entering ADUN N32 Bukit Saban, Datin Sri Empiang Jabu, Dato Romie Sigan Daniel Residen Bahagian Betong, Ketua-ketua jabatan, Ketua Kaum, Pengerusi Persatuan dan agensi-agensi di sekitar Betong.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan