31 Oktober 2010

HOSPITAL BETONG ADAKAN MAJLIS RAMAH TAMAH AIDILFITRI 2010

25 September 2010

BETONG. Seramai 250 kakitangan Hospital Betong ,PKD dan Pejabat Pergigian serta kaum keluarga yang telah dijemput hadir dalam Majlis Ramah Tamah Aidilfitri Hospital Betong 2010. Majlis tersebut telah dianjurkan oleh Persatuan Kebajikan Islam (PERKIP) Hospital Betong baru-baru ini.

Majlis yang merupakan aktiviti wajib dalam takwim PERKIP Cawangan Betong dan ianya juga sebagai memeriahkan sambutan Hari Raya di kalangan staf Hospital Betong.

Majlis yang telah diadakan di pejabat Kecemasan dan kemalangan yang baru di hospital berkenaan telah dirasmikan oleh Pegawai Kesihatan Bahagian Betong Dr Jeffery Stephen dilangsungkan dengan cukup meriah dimana berbagai kaum turut sama hadir dalam majlis berkenaan.

“Kita amat mengalu-alukan kedatangan semua hadirin kerana disini kita dapat menyemaikan kemesraan dalam satu perayaan dengan rasa muhibbah dan semangat kerjasama. Konsep kunjung mengunjung begini akan dapat mengajak kita berkenal antara kakitangan dan kaum keluarga mereka. Kita juga dapat bertukar-tukar fikiran dan mengekalkan silaturrahim dikalangan semua kita berbagai kaum disini”. Menurut Jeffrey.

“Majlis seperti ini haruslah dikekalkan bukan sahaja dalam perayaan ini tetapi semua perayaan yang kita sambut dalam Malaysia ini untuk kita mengeratkan perpaduan dikalangan kita semua” . Tambah beliau.

Pada majlis tersebut PERKIP Cawangan Betong telah menyampaikan beberapa Sumbangan dan hadiah kepada kakitangan mereka antaranya Sumbangan Khiarat kepada Penolong Pegawai perubatan Ibit Seng yang telah kehilangan anak tersayang.

Hadiah kepada kakitangan yang melangsungkan perkahwinan pada tahun 2009 / 2010 turut diberikan dimana 2 pasangan telah menamatkan zaman bujang mereka.

Seramai 15 orang kakitangan daripada Hospital dan Klinik kawasan Betong yang telah mendapat cahaya mata pada 2009/2010 juga turut disampaikan pada majlis tersebut.

Sebagai galakan kepada anak-anak kakitangan yang mendapat keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan turut diberikan kepada adik Munirah bt Seruja yang mendapat keputusan 5A dalam dalam UPSR dan Adik Sharifah Nur Aliyyah bt Wan Hussin yang mendapat 4A dalam peperiksaan yang sama.

Acara Cabutan bertuah juga tidak ketinggalan dalam majlis tersebut dimana sebanyak 10 buah hamper menjadi hadiah pada acara tersebut.

Turut hadir dalam majlis tersebut ialah Dr Dahlia Wati Aripin, Pegawai Pergigian Bahagian Betong, Pengurus Fasiliti Faber Medi-serve Hospital Betong, Audrey Alexandria.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan