31 Oktober 2010

200 KAKITANGAN RAIKAN MAJLIS PERPISAHAN PPD BETONG.

29 Oktober 2010

BETONG. “Sebagai seorang penjawat awam, yang paling penting ialah setiap tugasan yang dilaksanakan mestilah dilakukan dengan sempurna dan teratur serta tidak menangguhkan setiap kerja yang telah diamanahkan kepada kita. Anggaplah bahawa kita akan berpindah pada esok hari agar perpindahan kita tidak memberi kesan atau bebanan kepada orang yang bakal menerima tugas kita”. Menurut Mahli bin Rosli, PPD Betong.

Beliau berkata demikian ketika memberi amanat semasa Majlis Jamuan Teh sempena meraikan majlis perpisahaan beliau yang akan menyambung tugasan beliau juga sebagai PPD di Samarahan yang berkuatkuasa mulai 25 Oktober baru-baru ini.

Menurut Mahli, Integriti, amanah dan bertanggungjawab adalah kunci kejayaan seseorang dalam melaksanakan tugasan seharian dan yang penting semangat kerja berpasukan sentiasa menjadi amalan setiap masa.

Kejayaan sesuatu perkara adalah atas semangat kerjasama dan sikap bertolong bantu dalam mengendalikan perkara tersebut.

Mahli yang memegang jawatan sebagai PPD Betong bermula pada 01 Julai 2008 adalah seorang ketua jabatan yang komitmen dalam melaksanakan tugasan beliau serta amat serius dan sering menekankan kepentingan tugasan yang diamanahkan kepada semua staf.

Mahli seorang majikan yang mengambil berat akan kebajikan staf amat disenangi oleh semua kakitangan dibawah seliaan beliau. Keperihatinan beliau telah memberikan semangat kepada kakitangan beliau melaksanakan tanggungjawab dengan penuh dedikasi.

Usaha gigih beliau sepanjang 2 tahun mengendalikan 8 buah sekolah menengah dan 47 sekolah rendah di Daerah Betong dengan kejayaan demi kejayaan diperolehi berkat kerjasama yang telah diberikan pengetua-pengetua dan guru-guru besar serta masyarakat di Daerah berkenaan.

Beliau yang digantikan oleh seorang PPD yang baru Encik Samsuddin bin Abdul Rahman yang sebelum ini bertugas di Sektor Pengurusan Akademik Jabatan Pelajaran Sarawak merupakan orang baru yang dilantik menjadi Pegawai Pelajaran Daerah.

Terdahulu majlis Jamuan Teh berkenaan telah diadakan di Dewan Terbuka PPD Betong turut dihadiri seramai 200 orang dikalangan staf PPD Betong, PPD saratok, Pengetua-pengetua dan guru-guru besar di Daerah Betong

Pada akhir majlis berkenaan turut diadakan majlis penyampaian cenderamata daripada staf PPD Betong, PPD Saratok serta wakil-wakli dari sekolah kepada Mahli sebagai kenangan dan tanda penghargaan kepada beliau.

Hadir sama dalam majlis berkenaan ialah Encik Daud bin Mohamad PPD Saratok, Encik Vevien Mujah Penolong PPD Betong serta kakitangan jabatan berkenaan.



Tamat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan