31 Oktober 2010

SUKAN MENGUKUHKAN PERSEFAHAMAN ANTARA KAKITANGAN

19 Oktober 2010

BETONG. Kelab Sukan Pejabat Kesihatan Bahagian Betong (PKB)telah bergerak aktif dengan mengadakan perlawanan Persahabatan bolasepak antara unit di pejabat berkenaan dimana Unit Pentadbiran telah bergabung dengan Unit Kesihatan (RCS) menentang Unit Penguatkuasa di pejabat yang sama baru-baru ini.

Perlawanan bolasepak berkenaan diadakan ialah bertujuan untuk mengeratkan silaturrahim dan memupuk semangat bekerjasama dan saling membantu dikalangan semua kakitangan serta sebagai aktiviti riadah kelab sukan tersebut.

“pihak kami telah merancang beberapa program bagi mengisi aktiviti riadah kelab sukan pejabat kami. Perlawanan bolasepak adalah satu daripada aktiviti yang telah dirangka dalam program tersebut. sebelum daripada ini, kami telah menyertai pertandingan Badminton dan Futsal yang telah dianjurkan Kelab Perubatan Hospital Betong dan ahli kelab kami turut terlibat sama”.

“Perlawanan persahabatan ini sebagai persiapan kelab sukan kami untuk menyertai sebarang kejohanan yang akan dianjurkan oleh mana-mana pihak selepas ini. Kami juga telah merancang untuk mengadakan sesi perlawanan persahabatan menentang jabatan-jabatan lain dan berusaha menggalakkan kakitangan pejabat kami menyertai aktiviti-aktiviti yang berfaedah dan menerapkan nilai-nilai murni dalam sukan”. Menurut jurucakap kelab sukan tersebut ketika ditemu bual pada program tersebut.

Terdahulu perlawanan persahabatan yang telah dilangsungkan di Padang Kompleks Sukan Betong menyaksikan pasukan Unit Penguatkuasa yang diketuai oleh Laja Ley telah memenangi perlawanan tersebut berkesudahan dengan keputusan jaringan 4 – 2. Gol-gol telah dijaringkan oleh penyerang berbakat Albert Renggie dan Laja Ley. Manakala gol Pasukan RCS pula yang diketuai oleh Dr Jeffery Stephen telah dijaringkan oleh Bosman Mohd. Rajuna.

Kelab Sukan pejabat berkenaan ditubuhkan dengan objektif menggalakkan kakitangan sama-sama aktif dalam sukan dan riadah serta memupuk semangat kerjasama dan perpaduan di kalangan kakitangan jabatan tersebut. Sukan juga dapat menggerak minda untuk berfikiran cergas dan dapat mengelakkan daripada perlakuan masalah sosial dikalangan kakitangan selepas ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan