21 Julai 2010

PROGRAM PENDIDIKAN LALULINTAS SHELL PERINGKAT BAHAGIAN BETONG DAN SRI AMAN 2010

KAMI JUARA... Pasukan SMK St Augustine Betong
 Kategori sekolah Menengah

JUARA BERPASUKAN... SJK Chung Hua Betong Kategori sekolah rendah

 
TERIMA KASIH...Julaihi(baju hitam) menerima cenderamata daripada Haji Naeemudin


 
FLAG OFF 1... Anis melepas peserta pada permulaan pertandingan


 
FLAG OFF 2... Julaihi merasmi pertandingan tersebut

AKSI-AKSI MENARIK SEPANJANG KEJOHANAN

  


  

BETONG. Majlis Daerah Betong dengan kerjasama Pejabat Pelajaran Daerah Betong, Polis DiRaja Malaysia Betong, Jabatan Pengangkutan Jalan Betong dan Jabatan Keselamatan Jalan Raya(JKJR) telah menganjurkan program Pendidikan Lalulintas Shell peringkat Bahagian Betong dan Sri Aman.

Program yang memberi pengetahuan dan pendidikan kepada pelajar berkenaan keselamatan jalanraya dan telah diselit dalam salah satu aktiviti yang telah dimasukkan dalam takwim pihak Syarikat Shell Berhad dan merupakan penaja utama program berkenaan.

Sebanyak 6 buah sekolah Menengah dan 12 buah sekolah Rendah di Bahagian Betong yang disertai seramai 306 peserta manakala 2 buah sekolah Menengah dari bahagian Sri Aman yang turut disertai seramai 34 orang peserta dikalangan pelajar tahun 4 dan 5 untuk sekolah Rendah dan pelajar tingkatan 2 untuk sekolah Menengah.

Sekolah yang terlibat ialah bagi Bahagian Betong SMK St. Augustine Betong, SMK Datuk Patinggi Kedit Betong, MRSM Betong, SMK Ulu Layar Betong,SMK Agama Sri Aman Saratok, SMK Saratok untuk sekolah Menangah.

Sekolah Rendah pula SK St Augustine Betong, SK Abang Abdul kadir Betong. SK Issu Bangat Betong, SK Nanga Lidong Betong, SK Nanga Ajau Betong, SK Nanga Passa Betong, SJK Chung Hua Betong, SK Bungin Spaoh, SK Spaoh, SJK Chung Hua Debak, SK St Peter Saratok dan SK Abang Abdul Rahman Saratok.

Sekolah Bahagian Sri Aman ialah SMK Sri Aman dan SMK St Luke Sri Aman. Tiada penyertaan untuk sekolah rendah.

Program pendidikan tersebut berlangsung di Perkarangan Dewan Tan Sri Datuk Amar Stephen Kalong Ningkan Betong. Dua acara lain dalam program tersebut iaitu Pidato dan Interaktif Komputer berlangsung di dalam Dewan tersebut.

Terdahulu sehari sebelum berlangsungnya aktiviti tersebut semua peserta diwajibkan menduduki ujian Bertulis yang berpusat di sekolah masing-masing yang terlibat dimana semua soalan adalah daripada Jabatan Keselamatan Jalan Raya(JKJR) dan diurus oleh pihak Jabatan Pengangkutan Jalan Betong (JPJ).

Majlis Penangguhan Rasmi majlis telah disempurnakan oleh Encik Julaihi bin Kadir Pegawai Daerah Saratok merangkap Pengerusi Bersama program tersebut. Turut hadir dalam majlis tersebut ialah Tuan Haji Sheikh Naeemuddin Shell Traffic Game Coordinator Sarawak Shell Berhad, Encik Anthony Luta ak Juing Setiausaha Majlis Daerah Betong, Encik Ignatius Jinnie Bunyau Setiausaha Majlis Daerah Saratok, Encik Jack Aman Luat Setiausaha Majlis Daerah Sri Aman, Encik Vevien Mujah Timbalan Pegawai Pelajaran Daerah Betong, ketua-ketua jabatan serta ketua-ketua kaum di kawasan Betong.

Julaihi juga menyampaikan hadiah kepada pemenang pertandingan dimana beberapa kategori hadiah telah disampaikan antaranya ialah:

Untuk Bahagian Sri Aman
(Step Betong)

Kategori Sekolah Menengah

Aktiviti Ujian Bertulis telah dimenangi oleh Monalisa Ivy Edward Michael Duk dari SMK St Luke Sri Aman. Aktiviti Pidato dimenangi oleh Daclyene Limboi anak Bidin dari SMK St Luke, Sri Aman. Aktiviti Interaktif Komputer pula dimenangi oleh pasangan Sandora Aliey dan Zola Marsha Marianna dari SMK St Luke Sri Aman.

(Permainan Lalulintas)

Pejalan Kaki dimenangi oleh Sandora Aliey dari SMK St Luke Sri Aman. Berbasikal pula dimenangi oleh Andrien Ayum dari SMK St Luke Sri Aman. Pemandu Kereta dimenangi oleh Monalisa Ivy Edward Michael Duk dari SMK St Luke Sri Aman. Keputusan Keseluruhan pula dimenangi oleh SMK St Luke Sri Aman yang akan mewakili Bahagian Sri Aman ke Peringkat Negeri di Bahagian Bintulu.
Untuk Bahagian Betong

(Step Betong)

Kategori Sekolah Menengah

Aktiviti Ujian Bertulis telah dimenangi oleh Kiew Rina Ann dari SMK Saratok. Aktiviti Pidato dimenangi oleh Jenifer Ameline Liap dari SMK St Augustine Betong. Aktiviti Interaktif Komputer pula dimenangi oleh pasangan Umi Zubaidah dan Khairul Nisa dari SMK Agama Sri Aman Saratok.

Kategori Sekolah Rendah

Aktiviti Ujian Bertulis telah dimenangi oleh Naishley Veronica dari SK Abang Abdul Kadir Betong. Aktiviti Pidato dimenangi oleh Nur Athirah bt Aziz dari SK Abang Abdul Rahman Saratok. Aktiviti Interaktif Komputer pula dimenangi oleh pasangan Marcella Eva dan Siti Nursyamin dari SJK Chung Hua Betong.


(Permainan Lalulintas)

Kategori Sekolah Menengah

Pejalan Kaki dimenangi oleh Kiew Rina Ann dari SMK Saratok. Berbasikal pula dimenangi oleh Austein Oward dari SMK Saratok. Pemandu Kereta dimenangi oleh Muhamad Alfian bin Supatini dari SMK St Augustine Betong. Keputusan Keseluruhan pula dimenangi oleh SMK St Augustine Betong yang akan mewakili Bahagian Betong ke Peringkat Negeri di Bahagian Bintulu.

Kategori Sekolah Rendah

Pejalan Kaki dimenangi Jessie Law Hui Fung dari SJK Chung Hua Debak. Berbasikal pula dimenangi oleh Sebastian Junith ak Sunggam dari SJK Chung Hua Betong. Pemandu Kereta dimenangi oleh Diane ak Wilson dari SJK Chung Hua Betong. Keputusan Keseluruhan pula dimenangi oleh SJK Chung Hua Betong yang turut akan mewakili Bahagian Betong ke Peringkat Negeri di Bahagian Bintulu.

Tahniah kepada semua pemenang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan