20 Julai 2010

PEJABAT PELAJARAN DAERAH BETONG ADAKAN MAJLIS PERPISAHAN PEGAWAI

TAHNIAH DAN TERIMA KASIH... Mahli (Kiri) menyerahkan sijil Penghargaan kepada Hj Kambli(Kanan) sambil disaksikan Vevien(tengah)


TAHNIAH DAN TERIMA KASIH... Mahli (Kiri) menyerahkan sijil Penghargaan kepada Hjh Aiwan(Kanan) sambil disaksikan Vevien(tengah)


BETONG. Setiap permulaan pastinya ada pengakhiran begitulah lumrah alam namun sebagai manusia kita memang tidak akan lepas dari situasi tersebut walaupun hakikatnya kita yang merancang. Begitulah yang terjadi di Pejabat Pelajaran Daerah Betong dimana 2 orang pegawai yang sama-sama pernah membangun dan menaikkan nama pejabat tersebut bilamana mereka akan berpindah ke tempat bertugas yang baru.

Tuan Haji Kambli bin Haji Zulkifli Ketua Unit Perkhidmatan dan Perjawatan dan Hjh Aiwan @ Noraini bt Haji Alli Ketua Unit Pengurusan Sekolah, Pejabat Pelajaran Daerah Betong yang telah sama-sama bertugas di Pejabat tersebut sejak tahun 2006 dan turut sama-sama akan berpindah ke tempat yang baru iaitu di Pejabat Pelajaran Daerah Saratok yang mengikut surat berkuatkuasa seawal Jun 2010 namun disebabkan beberapa kekangan, hasrat tersebut terpaksa ditangguhkan sehinggalah pada awal Julai yang lalu mereka telah menerima surat pengesahan perpindahan tersebut.

Dalam majlis jamuan Perpisahan yang diadakan di Dewan Serbaguna Pejabat Pelajaran Daerah Betong yang lalu, Encik Mahli bin Rosli Pegawai pelajaran Daerah Betong telah mengumumkan bahawa Haji Kambli akan diganti oleh Encik Nasir bin Len yang sebelum ini memegang jawatan Penyelia KGSK di pejabat yang sama manakala Hjh Aiwan akan diganti oleh Encik Junaidi bin Saleh seorang guru di SMK St Augustine Betong.

“Perpisahan ini bukanlah perkara yang kita boleh halang, memang sudah lumrah kita hidup, kita akan berpisah antara satu sama lain, lumrah kita bekerja kita akan berpindah di tempat yang lain. Namun kita perlu bijak mencari peluang. Dengan peluang yang ada maka mereka berdua dapat berpindah ke tempat mereka sendiri, walaupun beberapa kali mereka pernah memohon untuk balik ke Saratok cuma sekarang barulah mereka dapat apabila pejabat kita menerima surat untuk mencari pegawai bagi ditempatkan di Pejabat Pelajaran Daerah Saratok. Dan dengan pengalaman mereka kita harap mereka akan dapat membantu membangunkan PPD Saratok pula nanti”. Kata Mahli dalam ucapannya semasa majlis tersebut.

“Kita sedia maklum kedua-dua mereka ini merupakan orang kuat di pejabat kita mereka juga banyak membantu membangunkan PPD Betong dan saya berharap agar kita dapat membimbing pegawai yang baru nanti untuk sama-sama meneruskan usaha sebagaimana yang pernah mereka berikan kepada kita. Sumbangan mereka amat kita hargai dan terima kasih”. Tambah Mahli.

Majlis ringkas tetapi penuh bermakna tersebut turut dihadiri oleh Timbalan Pegawai Pelajaran Daerah Betong Encik Vevien anak Mujah, Encik Nasir bin Len dan Encik Junaidi bin Saleh serta semua staf PPD Betong.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan