30 November 2010

PUSAT KESIHATAN BAHAGIAN BETONG (PKB) ANJUR GOTONG ROYONG

08 November 2010

BETONG. Seramai 45 kakitangan Pejabat Kesihatan Bahagian Betong telah menyertai gotong royong bagi membersihkan kawasan pejabat berkenaan serta menghapuskan tempat pembiakan nyamuk aedes di persekitaran kawasan terbabit baru-baru ini.

Program tersebut juga sebagai menyahut seruan Kementerian Kesihatan Malaysia yang mengarahkan untuk mengadakan gotong royong bagi mencegah dan menghapus pembiakan nyamuk sekaligus menghindari penyakit yang berkaitan dengan nyamuk.

Program tersebut merupakan kali kedua aktiviti yang sama telah dijalankan dipejabat berkenaan dan ianya sebagai langkah awal mencegah pembiakan nyamuk dan mencantikkan kawasan di luar pejabat berkenaan dengan menanam bunga serta turut membersih sistem perparitan di kawasan terbabit.

Dr Jeffery Stephen, Pegawai Kesihatan Bahagian Betong telah mengetuai gotong royong berkenaan. Beliau mengingatkan kepada semua warga jabatan berkenaan supaya sentiasa menjaga kesihatan dan mementingkan kebersihan serta mengamalkan cara hidup yang sihat agar jabatan kesihatan akan terus menjadi contoh kepada masyarakat setempat tentang amalan kebersihan demi menjaga kesihatan semua warga Betong selepas ini.

Menurut Jeffrey, amalan kebersihan seharusnya dititikberatkan bukan sahaja pada peringkat pejabat malahan sentiasa menjadi amalan pada setiap masa oleh semua pihak kerana ia dapat mengelak daripada penyakit.

Aktiviti yang mendapat sambutan dikalangan kakitangan pejabat berkenaan akan disebarkan kepada semua jabatan-jabatan yang ada di Betong amnya bagi sama-sama membasmi pembiakan nyamuk yang boleh mengundang penyakit jelas Jeffrey.

Keadaan persekitaran yang bersih akan lebih menceriakan tempat dan suasana kerja agar lebih kondusif dan memberi perangsanag kepada kakitangan pejabat berkenaan untuk menunjukkan prestasi yang lebih cemerlang dimasa-masa akan datang tambah Jeffrey.

Pada akhir majlis berkenaan turut diadakan jamuan untuk semua kakitangan pejabat berkenaan yang hadir dalam gotong royong tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan