24 Jun 2010

PEJABAT PELAJARAN DAERAH BETONG MENERIMA KUNJUNGAN JURUAUDIT KUALITI MS ISO 9001:2008

Tuan Hj. Abdu Rahman menyerahkan dokumen kualiti hasil dapatan yang diperolehi daripada auditan yang telah dibuat kepada Mahli, Pegawai Pelajaran Daerah Betong


FOKUS... dengan penuh yakin Tuan Hj Abdul Rahman menerangkan serba ringkas tentang dokumen yang berkualiti

BETONG, 24 Jun 2010(Khamis). Dalam melaksanakan tugasan harian kualiti kerja yang baik seharusnya ditunjukkan dalam memikul tanggungjawab sebagai seorang penjawat awam. Bukan sahaja untuk diri sendiri tetapi ianya juga demi kepentingan dan nama baik jabatan dan kementerian umumnya.

Oleh hal yang demikian, bagi menetapkan pengurusan kerja yang berkualiti Kementerian pelajaran telah menetapkan supaya pengurusan dokumen pejabat akan di audit pada setiap tahun. Pejabat Pelajaran Daerah Betong juga tidak terkecuali untuk menerima kedatangan pegawai audit bagi melaksanakan Audit MS ISO 9001:2008

Tuan Haji Abdul Rahman bin Hj Muhiyuddin selaku pegawai Audit Dalam MS ISO 9001:2008 Jabatan Pelajaran Sarawak yang bertanggungjawab mengaudit dokumen Pejabat Pelajaran Daerah Betong telah melaksanakan tanggungjawab apabila telah berjaya menjalankan tugasan beliau. Pegawai dan kakitangan di Pejabat Pelajaran Daerah Betong yang sentiasa bersedia dalam melaksanakan tanggungjawab jabatan dengan penuh dedikasi amat mengalu-alukan kehadiran beliau.

Terdahulu Encik Mahli bin Rosli Pegawai Pelajaran Daerah Betong mengalu-alukan kedatangan pegawai berkenaan semasa ucapan aluan beliau. Beliau juga mengharapkan agar kehadiran beliau dapat memberi perangsang dalam usaha Pejabat Pelajaran Daerah Betong untuk sentiasa bersedia dalam menghadapi sebarang kemungkinan di masa-masa akan datang. Beliau juga menegaskan kepada semua kakitangan Pejabat Pelajaran Daerah Betong untuk sama-sama memikul tanggungjawab dan melaksanakan tugas dengan sempurna dan penuh dedikasi.

Tuan Haji Abdul Rahman juga berkesempatan untuk menerangkan serba sedikit bahan dan dokumrn yang akan diaudit oleh beliau. Beliau mengharapkan kerjasama daripada semua mereka yang terlibat dalam usaha mempastikan semua auditan berjalan dengan lancar dan berkesan. Beliau yang cukup berpengalaman dalam bidang tersebut juga merupakan Pengurus Kualiti Pejabat Pelajaran Daerah Sri Aman telah dilantik menjadi salah seorang juruaudit Jabatan Pelajaran Sarawak. Beliau amat menekankan dokumen yang lengkap dan tidak akan berkompromi dalam sebarang masalah kerana semua maklumat yang diperolehi dan sebarang kekurangan akan melibatkan Jabatan dan Kementerian Pelajaran.

Beliau telah menjalankan audittee bermula dari jam 8.30 pagi sehingga jam 5.00 petang pada hari yang sama. Kerjasama yang diberikan oleh semua yang terlibat dalam pelaksanaan dan pengurusan dokumen yang diaudit menyebabkan semuanya berjalan dengan lancar.

Semasa mengulas hasil audit yang telah dibuat, Haji Abdul Rahman menjelaskan bahawa beliau amat berpuas hati dengan hasil kerja yang cemerlang ditunjukkan dan penjelasan yang telah diberikan oleh semua yang terlibat. Tiada sebarang masalah yang dilihat daripada pengamatan beliau cuma terdapat sedikit kekeliruan yang tidak disengajakan dan perkara tersebut juga telah dapat diselesaikan dengan kesungguhan mereka. Beliau juga mengumumkan bahawa tiada sebarang NCR atau teguran yang diperolehi daripada dapatan laporan audit yang beliau jalankan.

Tahniah kepada semua kakitangan Pejabat Pelajaran Daerah Betong kerana hasil kerja yang berkualiti dapat ditunjukkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan