13 Disember 2010

SRI HARTATI BINTI AHMAD DICARI UNTUK PENGESAHAN ANAK ANGKAT

BETONG. Sri Hartati binti Ahmad yang kali terakhir beralamat di Lubok Antu dipohon untuk tampil memberi pengesahan status anak beliau yang dilahirkan pada 13 tahun yang lalu di Klinik Lubok Antu pada tanggal 30 Jun 1997 yang diserahkan kepada Encik Nasir bin Hadami dan isteri beliau Nur’izzati binti Abdullah. Pada ketika itu Nasir bertugas di SMK Lubok Antu.

Menurut Nasir yang berasal dari Kampung Hilir Betong, Sarawak, beliau telah berusaha untuk mencari Hartati, ibu kandung anak beliau Nazarul Aizzat namun hingga kini masih belum dapat ditemui. Aizat yang akan memasuki Tingkatan Dua pada Januari 2011 masih memerlukan ibu kandung beliau tampil memberi pengesahan dan memberi bukti yang kukuh bagi memudahkan permohonan mendapatkan Kad Pengenalan.

Nasir ketika menghubungi penulis memohon dan berharap Sri Hartati dapat tampil dan menghubungi beliau di talian 019-4678089. Beliau yang kini bertugas di SMK Ulu Layar Betong masih memerlukan pengesahan Hartati walaupun anak beliau telah memiliki Sijil Kelahiran yang dikeluarkan oleh Jabatan Pendaftaran Negara.

Justeru, orang ramai yang mengenali Sri Hartati binti Ahmad diminta untuk memberitahu beliau tentang pencarian ini dan dapat menghubungi Nasir secepat mungkin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan